MÅNDAGSREPEAT

älskar.

IGÅR




Jag, Anna, Michelle och Maria tog bilen upp till Sundsvall igår. Hade hur trevligt som helst, perfekt på en söndag dessutom! Fick hem lite nytt som jag ska visa er. 
XOXO

EN UTAV DE FINARE DAGARNA



Vaknade upp av solljuset som tittade in genom persiennerna med Anna. Skämde bort henne med en rejäl frukost innan hon skulle iväg för ett jobbpass och jag kände för att åka ut till pappa och ta vara på den fina vårsolen med broder och pappa. Jag har haft så oerhört mycket energi idag så jag bestämde mig för att ut och springa i kvällssolen och de var så skönt! Nu väntas grillning sedan vet man inte vad kvällen bjuder på. Hoppas på något spontant!? 
XX

THANK GOD IT'S FRIDAY




Underbart bra dag! 

ETT OVÄNTAT ÖGONBLICK

 
Förra lördagen då jag var i Läkerol i Gävle för att se brorsans lag U16 spela DM final träffade jag Kaisa, som jag träffat genom våra bloggar och fått kontakt efter det. Suuuper kul måste jag säga, vart så glad och det är inte den sista gången! För att komma till Kaisas blogg klicka HÄR

ÄLSKAR GLOSSYBOX




Att få hem GlossyBox är rena lyxen, tack vare mina fina vänner!

VÅFFELONSDAG



Igår var det våffeltisdagen och idag åt jag också våfflor, så gott! 

26.03.2014

 
http://amandagehlin.tumblr.com/

SUPER BRA ÖVNINGAR

 
 
Ida Warg har lagt ut träningspass från hennes youtubekanal som jag fastnade för.
Ifall man inte har tid att sticka iväg på gymmet kan man genom att titta på videon ovan göra övningar hemma. Det är super bra övningar som verkligen gör en helt slut i kroppen.

25.03.2014

En bild från någon morgon då jag vaknade med att solen tittade fram, underbart sätt att vakna på! 
 
Godmorgon fina ni! Hoppas ni får en bra tisdag. XX

STRAWBERRY CUPCAKE

 
Ifall ni är sugna på att testa ett nytt té ska ni testa detta, dessutom är det grönté som är en fördel eftersom det är nyttigast. 

EN BLOGG VÄRD ATT LÄSA

 

GOLD

 
Tidigare har jag alltid dragits till silver, men nu har jag kommit in i någon guld-period. Har även guld på mina Stockholms byxor med guld dragkedjor vid låren. Det är såå snyggt!
 

MONDAY

todays
 

Jag är så glad för att våren och solen har hittat tillbaka igen efter skandal snön som kom ner förra veckan så därav blev det solglasögon idag då solen var framme. Underbart! Idag avverkade jag ett matteprov och skolan i sig har varit väldigt seg och jobbig. next: checka av ännu mer plugg
 

SUNDAY




Blev mycket ändrade planer denna helg, så därav frånvaron här. Just nu befinner jag mig hos min broder för att plugga matte. Igår hade jag världens mysigaste lördagskväll och en skön fredag. Så denna helg får 5 av 5 

RIGHT NOW AT SCHOOL






FRIDAY • 21



En bild på mig och Sofia för några veckor sedan. 

Så är det fredag igen, skönt säger jag! Vill bara komma hem och pusta ut för att det är helg och ägna mig åt bloggen. Har en hel del att bjuda på. Denna helg ska jag försöka bara att ta det lugnt, känner att min kropp behöver det. Hoppas ni får en fin helg!
XX

HÅRETS BÄSTAVÄN

 
Mina två bästa tips för att rädda ditt slitna hår. Tangle Teezer borsten som de flesta har hört talats om nu, har haft min i över ett år och den är så underbar att använda. Från Lyko.se finns det en bra beskrivning vad den är bra för:
 
 
 Frisörernas favoritutredningsborste.
Ta farväl av tovor och trassligt hår.
Såld och älskad av salonger runt om i världen.
Tangle Teezer har på kort tid blivit den mest populära utredningsborsten.
Hjälper till att göra håret slätt utan att skada fjällsiktet.
Tangle Teezer kan användas för att reda ut både vått och torrt hår.
Du behöver inte vara försiktig!
Tangle Teezer är inte lik någon annan borste du tidigare testat, denna underbara borste ger dig ett fantastiskt resultat och reder ut ditt hår helt smärtfritt.
För att reda ut riktigt trassligt och besvärligt hår, borsta lite hårdare och bestämt, Tangle Teezer kommer inte att lugga, den reder ut dina tovor på ett unikt skonsamt sätt.
 
Kérastase Resistance Creme
"Kérastase Résistance Ciment Thermique
Lotion som återuppbygger
och skyddar det
försvagade håret under
värmepåverkan.

Teknologi
Vita-Ciment® och Vita-Topseal
återuppbygger håret inifrån ända
ut till ytskiktet samt skyddar mot
yttre påfrestningar.

Resultat
Håret har skyddats och
återuppbyggts samtidigt som det
har stylats och blivit mjukt,
följsamt och glansigt.

Bruksanvisning
Applicera produkten i nytvättat
och handdukstorkat hår. Massera
in i längder och toppar. Red ut
håret med hjälp av en bredtandad
kam. Ska ej sköljas ur. Styla
håret och aktivera produkten med
fön och/eller plattång.
Rekommenderad temperatur på
plattången är 180°C och håret bör
ha 20% fuktighet kvar när det
plattas.
 

DAILYINSPIRATION THURSDAY

 

TRE FINA FRÅN LINDEX

 

KIA TROUSERS, MQ

 
599:- MQ, funnit min perfektion av byxa. 

TISDAG

 
Att snön kom tillbaka var ju inget man hurrade för måste jag säga, mådde ju så bra av vårsolen! Ikväll ska jag dyka ner i matteboken och försöka stanna där ett tag eftersom jag har prov på måndag. Kämpa på! 

TODAY 18.03.2014

 
Tröja - Gina Tricot, Jeans - Pieces
 
Uppdaterar lite snabbt i väntan på pappa min, visar er hela outfiten senare. 

EN AV MINA FÖREBILDER

Lovisa Barkman är en av mina förebilder, hon bloggar om allt möjligt och varför jag gillar just henne är för att hon skriver och tänker så otroligt bra, super bra värderingar som gör att hon är lite speciell som bloggare.
 
http://lovisabarkman.myshowroom.se/2014/03/16/inget-ar-sadar-perfekt/#comment
 

"Osminkad som jag är de allra flesta dagar. Också en sån sak. Sminka dig om du vill. Orkar du inte, gör det inte. Det är askul att göra sig fin ibland men vem har bestämt att det ska vara varje dag – eller vem har bestämt att det inte ska vara det??

Ibland blir jag sååå trött på allt man ska vara. Smart, snygg, snäll, rolig, vältränad – men samtidigt måste man kunna äta onyttig för annars är man överdriven och töntig samtidigt som man inte får vara för onyttig då), man ska ha fina kläder och saker men inte för mycket för då är inte det heller bra, man ska plugga, träffa alla, jobba och man ska göra saker som skulle behöva ett dubbelt så långt dygn varannan dag, man ska vara fixad och fin samtidigt som naturligt fin, man ska vara glad och positiv och på topp varje dag livet igenom. Man ska prestera på topp i allt man gör i skolan och inget får någon gång vara liite sämre för då står det inte ett A längre utan en mycket lägre bokstav. Man ska vara sig själv, men inte sticka ut?

Hur går det där ihop? Det går inte ihop och det är just det jag och förmodligen många andra blir stressade över. Ingen är på topp varje dag. Eller, jag är inte det iallfall. Jag älskar att klä upp mig men jag orkar inte sminka mig varje dag. Jag orkar inte klistra på ett fake leende bara för att. Jag orkar inte ge allt allt allt hela tiden för om man ska det så måste man vila så att allt hinner bli allt igen. Det är okej att känna sig ful och dålig. Att vara osäker och inte veta vad man vill. Skita i något du borde göra ibland. Sätta dig själv i första hand och tänka på vad du mår bäst av, vad du får ut av detta och inte bara ha alla andra i fokus hela tiden. Förut ville jag alltid vara där, allra högst upp av allt. Men det är ingen hållbar livsstil utan en fasad man strävar efter som kan rasera sjukt jävla lätt. 

Jag gråter, jag orkar inte alltid med skolan som jag borde, jag är dum mot de jag älskar ibland, jag äter onyttigt fast jag lovat mig själv att ha en nyttig vecka, jag bryter mot alla mina regeler jag satt upp för mitt duktiga liv. Men vet ni va? Det är först när man börjar göra det som man märker att man lever. Lever, styr och pusslar ihop sitt eget liv på sitt eget sätt. Vågar trotsa, säga emot och framförallt säga nej till saker. Våga ha på dig vad du vill, säga och tycka vad du vill, våga välja det du vill inte det som är mainstream och förväntas av dig. Våga va lite osvensk och tro på att du kommer lyckas för där är nycklen till framgång.

Det handlar om att på riktigt inse för dig själv vad som är viktigt och strunta i om någon annan tycker det är fel. Hitta sitt eget värde och ge lika mycket till andra som man får ta. Man får göra lite som man vill ibland bara man vet att man är påväg någonstans, att man oftast gör sitt bästa och är positiv. Jag är jävligt positiv till livet men det betyder inte att jag inte har negativa stunder eller dagar. Lev efter det du känner och gör ditt liv till ditt eget. DU och bara du vet vad som är högst upp på din livsviktigt lista. "

 

Kärlek till er alla


LOVE HOME

 
http://lowehome.tumblr.com/
 
Att jag någon gång i mitt framtida liv skall få inreda min egna lägenhet och ännu längre fram i vuxenlivet få inreda mitt drömhus. Jag älskar inredning och desgin, skulle kunna tänka mig att jobba inom det faktiskt. Hoppas ni får en fin och solig dag! XX

CROSSTOE PLATFORM, NELLY SHOES

 
349SEK från Nelly.com
 

Trodde allvarligt aldrig att jag skulle lyckas få hem dessa skor eftersom de har varit slutsålda hur länge som helst, men samma sak som med Stockholms jackan så kändes de som det var ödet att jag skulle ha dessa skor med. Super nöjd! 

SÖNDAGSMYS



Igår tog jag en lång promenad till min bror och hans fru och blev bjuden på middag och massa mys av brorsans fru som var hemma med Lucas. Såå mysigt och gott! 

WEEKEND



Haft en bra helg måste jag säga, träffat super många människor och delat mycket skratt. Att skratta måste ju vara en av de härligaste sakerna som finns? Det var faktiskt riktigt längesen jag kände mig såhär pass bra påverkad av vårkänslorna, förra året märktes det inte alls. Men just nu mår jag bara så otroligt bra av att de är vår, har fina vänner och en fin familj runt om mig. Det handlar om att glädjas åt vad man har. XX

IGÅR



Åh vilken bra kväll jag hade igår! Startade med Texas käk och efter de hamnade vi hos Sofie i hennes super fina lägenhet! Inatt ramlade jag in hos mig hur trött som helst, slocknade med ett leende på läpparna väldigt fort. Jag har så fina vänner omkring mig! 

ÄNTLIGEN FREDAG



Äntligen fredag igen! Tackar för någon dag av ledighet, redan skoltrött fast vi gått en vecka nu bara. Ikväll ska jag fira min vän Julia på Texas som fyllde 17 igår, ska bli så goott! Imorgon ska jag fira Michelle som fyller 19. Tackar inte nej till firanden, så kul! 
XX

TODAYSINSPIRATION - THURSDAY

 

SENASTE




MOT BÄTTRE TIDER


 
Från vänster är hur jag såg ut idag och från höger är hur jag såg ut igår. Som alla andra veckor så går även den här veckan läskigt fort, redan fredag imorgon? Tur att jag ska ha en bra helg iallafall. Mycket firanden nu mot våren och sommaren! En härlig tid enligt mig
XX

RIGHT NOW



Idag har jag namnsdag och det firade jag med 3 tjejer från klassen med lite Waynes. Mår så bra just nu bara av att våren är här, så otroligt härligt.

HELLO



Jag måste börja med att ursäkta min frånvaro här men jag har nämligen gått och blivit sjuk, igen. Idag har jag bara tagit det lugnt, åkte ner på stan och uträttade en sak därav outfiten ovan. 
Jag ÄLSKAR min nya vårjacka från MQ av märket Stockholm. 

#JULIA18



Igår mina vänner var det party som gällde! Hade det super trevligt, nu är det bara att ladda om för en ny skolvecka.. 
XX

MINA FAVORITDOFTER



Att smörja in sig med någon av dessa efter en dusch är oslagbart! Idag har jag bara varit ute och tagit vara på de fina vädret, snart ska jag in mot stan och börja förbereda mig inför ikväll då jag och mina tjejer ska slå klackarna i taket! 

CLOTHES ♡

 

 
 

MORGONDAGENS BRAVADER

Dress - Gina Tricot
 
Imorgon ska jag fira min fina vän Julia som blir 18. Dock ska jag inte ha klänningen ovan eftersom det är Black&White tema, men ser framemot morgondagen nå enormt! Ett perfekt avslut på ett bra sportlov. 
 

TRE SÖTA

 
99KR från GinaTricot

AWAY

 
Idag har jag en kraftig längtan efter att få byta miljö, få upptäcka nya miljöer, bemöta nya människor, få nya intryck, besöka något varmt och soligt ställe, bara andas ut. 

LET'S TALK ABOUT THE TIME

Ikväll har jag ägnat några timmar åt att blicka tillbaka från att jag var 14 år och framåt. Jag sitter helt tårögd över allt fint jag varit med om. Jag har naturligtvis under min tonårstid gått igenom väldigt väldigt stora saker, men just nu vill jag inte yttra mig över det jobbiga. Jag vill bara säga till er alla hur otroligt viktigt det är med att ta vara på de ögonblick man är med om. Vi människor tar så otroligt mycket förgivet idag, vi liksom bara " lever" efter tidens gång. Jag anser att det är VI själva som har makten att försöka påverka av de vi kan att fullfölja våra mål, att hitta på minnesvärda saker, ta vara på vår tid helt enkelt. För det här livet är det enda vi har. 
Det är upp till var och en vad man vill göra med livet utifrån våra förutsättningar. Jag tycker det här med livets process är lite skrämmande att vi enbart kan gå framåt men vi kan aldrig backa bakåt och återuppleva något eller stanna tiden, har ni tänkt det? Det är därför jag tycker det är så viktigt att man lär sig av sina misstag här i livet, tar vara på dem och använder de som ett verktyg framåt i tiden. Bara för man gör misstag är man ingen dum människa, alla gör olika diverse misstag beroende på vad varje människa bör lära sig över och ta till sig av. Det är tack vare misstagen och de motgångar som gör att vi växer som personer, lär oss, tar till oss, blir en bättre människa osv. För om vi vore felfria skulle ju egentligen livet inte ha någon betydelse. Att blicka tillbaka alla betydelsefulla ögonblick man varit med om är så otroligt fascinerande, genom att blicka tillbaka så ser jag hur jag vuxit som person och tänk då vad mycket jag har att leva? Vad mer jag kommer att få lära mig? Om 10 år kommer jag sitta förmodligen väldigt ångestfylld och ha åldersnoja så att de skriker om de för att jag kommer att återblicka till hur livet är just nu i skrivande stund. 
 
Stop thinking and just fucking live. 

VÄNSKAP

 
Några glädjefulla bilder från i tisdags då jag och Fida lekte lite med kameran.
 
Jag och Frida har ett speciellt vänskapsband, något alldeles unikt och det som får oss att vara det är genom att hon är moster åt mina brorsbarn som jag är faster åt. Faster och Moster är ett riktigt dreamteam å gud vad jag tycker om dig min vän!  ♡

SUMMER OF 2012

 
Sommaren 2012, sammanfattar jag som en lycklig tid i mitt liv. 

MOT FRISKIS&SVETTIS



Nu väntas ett timmes pass med Anna, vilken daag! 

MUMSAR



Idag har jag och Anna bara legat i soffan och tittat på Gossip Girl sedan bestämde vi oss för att göra amerikan pancakes med nutella och blåbärs sorbet, såååå gott!! Jag njuter till fullo på det här lovet iallafall! 

ONSDAGSINSPIRATION

 
bubbelsoda.tumblr.com

TRIANGLE SWIMWEAR

 
De flesta lär ha sett dessa bikinis och jag kan inte göra annat än att hålla med att de är väldigt snygga! Om det inte hade varit så dyra hade jag inte tvekat en sekund på att beställa någon av dessa just nu. Men man kan ju iallafall ta sig en titt och kika på dem

YESTERDAYS PHOTOS

 
Hade en liten fotostund med min fina vän Frida igår som är en grym fotograf måste jag säga! Vi knäppte hur mycket bilder som helst men här är två snapshots som jag blev väldigt nöjd med. 

VICTORIA TIPSAR

 
Har testat dessa två tandkrämer nu ett tag och jag tycker det ger faktiskt lite vitare tänder, har inte använt de så länge. OralB har jag fått från GlossyBox men finns i vilken Ica affär som helst. Pepsodent fann jag på Ica Maxi. Vem vill inte ha vita tänder lliksom?? 

3 FINA FRÅN HM

 

TODAYS

 
Jacka - STOCKHOLM, Sjal - KappAhl, Jeans - Pieces, Stövlar - Johnny Bulls
 
 

NÖDVÄNDIGT

 
 
Jag har fått många frågor om jag har lösögonfransar men faktiskt aldrig haft det. Här ovan har ni svaret på mina långa ögonfransar dvs bästa maskaran. HM's egna brunpuder duger helt klart för en fattig student! 

4 FINA FRÅN LINDEX

 
Jag är såå redo för våren just nu! 

AMERICAN PANCAKES

 
Tänk om man kunde starta alla dagar på sådant sätt, hade inte varit dumt! 

MIN MORGON

 
Tog en låång sovmorgon idag och nu har jag och Frida precis avverkat ett 10 minutes Victorias Secret workout pass genom min Apple TV på Youtube. Huuur bra?? Älskar min AppleTV just nu när jag lärt mig att använda den Next: Gå ner och göra amerikanska pannkakor och världens dunderbrunch! Muuums

I LOVE JOHNNY BULLS

 
 
Är det något skomärke jag verkligen är helt såld på så är det Johnny Bulls, jag själv är ägare till ett par höga. Men det finns verkligen jätte fina av de låga sorterna. Ifall ni vill ha turen att fynda ett par kan ni gå in på ellos.se där kan man få chans till bra rabatter ibland! 

MONDAYSINSPO

 
Jag har helt glömt bort att vi är inne i mars månad nu, tiden går så himla fort. Hoppas tiden går fort av en bra anledning tillexempel närmare sommaren och då kommer vi närmare hösten och till min födelsedag! Vill bara fylla 18 just nu, men får vara glad över att nu kan man bara räkna ner iallafall. Ska göra det bästa av situationen under tiden, det blir vad man gör det till. XX

BLACK

 
Om man ska ut på party tycker jag att svart är något som alltid fungerar, bara en svart enkel partyblåsa kan göra susen för en festkväll! 

HARMONI

 
Right now.

A COZY SUNDAY

 
Från kvällens spastund med Frida, så otroligt skönt och givande i kropp och själ! 
 
 

SENASTE




SATURDAY 01.03.2014



Här får ni en bild på mitt nyslingade hår, trivs så bra!! Idag ska jag umgås med Sofia hela dagen och vi startar den med att strosa på stan, och avslutar med hockey ikväll. Fint! 

RSS 2.0