SPORTLOV



Äntligen har man fått sportlov, så otroligt skönt! Det kom verkligen lägligt! Hoppas ni får en fin fredag! XOXO

GODMORGON FINA FREDAG



Att starta dagen med en rejäl frukost är enligt mig den ultimata starten på en bra dag! Vaknade upp med ett leende på läpparna, dock lite chockerat pågrund av att jag inte ställde alarm igår och flög upp och såg att jag hade vaknat precis den tiden alarmet skulle egentligen vara på haha! Ikväll ska jag sova hos Sofia och få mitt hår slingat, snacka om lyx att ha en vän till frisör! Hoppas ni får en fin fredag!  XOXO

GOODNIGHT



Att avsluta kvällen med en kopp Thé är något jag ofta gör, så himla rogivande! 

LYX




Tack vare mina älskade vänner så får jag GlossyBox hem en gång i månaden, det kallar jag att unna sig lite lyx! Älskar denna form av prenumeration. 

NEW IN, STOCKHOLM




1299:- STOCKHOLM - MQ

TUESDAYINSPO

 
mariakraft.tumblr.com

INSE VERKLIGHETEN MÄNNISKOR

http://nyheter24.se/debatt/763217-men-vet-du-vad-som-ar-sorgligast-av-allt-jenny-stromstedt
 
Jenny Strömstedt har skrivit en krönika om att vi 90talister glider genom livet som ett bananskal och Alexander Letic har skrivit en artikel om att så är INTE fallet då jag är med Alexander och anser att det är vi 90talister som verkligen engagerar oss och strävar mot något här i livet, vilket inte de andra har gjort så tydligt som vi. Jag kan relatera till mig själv då jag imorse vaknade med en klump i magen och gråten i halsen då jag inte ville gå till skolan pågrund av vissa orsaker. Jag tror inte människor anar hur stor press vi ungdomar har idag utifrån. Hur mycket vi än kämpar och engagerar oss idag känns det aldrig som om det räcker, "det kan alltid bli bättre" är ju något som man fått höra några antal gånger.
Idag handlar faktiskt allt om en tävling, en strävan om vem som har högst betyg, vem som lyckas, vem som är snyggast. osv. Det är helt sjukt hur vårt samhälle är idag. Jag önskar bara alla kunde stanna upp, ta ett djupt andetag och reflektera lite att allt handlar inte om en tävling. Det handlar om att jobba med sig själv, men det är inte lätt i dagens samhälle. 
 

SOME PICTURES




MÅNDAG


Jag har nämligen åkt på förkyldning, inte alls kul. Men jag ska inte klaga för jag har det rätt så mysigt just nu i soffan. Hoppas ni andra får en fin start på en ny vecka!

MITT LILLA KRYP IN HOS MAMMA








BESVIKELSE

Ni vet känslan när man verkligen känner besvikelse? När man som i mitt fall inser att man lägger ner alldeles för mycket tid på människor som kanske inte ens uppskattar det? Som inte ens bryr sig av att man väljer att höra av sig gång på gång? Det spelar ingen roll om det handlar om någon man är intresserad av eller om det handlar besvikelse till sina vänner. Men hur jobbigt det än är får man försöka tänka "alla är inte som jag" som faktiskt ger väldigt mycket, men oftast får väldigt lite tillbaka. Men förstår ni hur mycket tid man offrar för andra som många ggr verkligen går till spillo? Sådant som vi skulle kunna offra på de individer som verkligen uppskattar det vi gör. Jag vet att man aldrig ska ångra saker man gjort för man lever bara en gång, osv osv. Men faktiskt så finns det väldigt mycket jag ångrar att jag gjort för andra pga det har bara lett till att det är bara jag som står här i slutändan tom på energi och full med besvikelse med hur mycket man engagerat sig i onödan för människor som inte ens är värda det pga deras otacksamma beteende. Det handlar egentligen bara om att tänka till vilka som verkligen uppskattar ens tid, ens engagemang, ens omtanke, etc. 
Och tänka till för att må bättre själv, inte prioritera de människor som bara tar en för givet.  

LÖRDAG 22.02.2014



Outfit från i fredags. 

Spenderat 75% av dagen på ishallen idag och kvällen spenderades bara hemma i min ensamhet, det funkade det med! Hoppas ni haft en fin lördag och inleder söndagen fint :-)
XOXO

GRATIS E GOTT




Vann som sagt på en tävling på UF mässan, super kul! Vann av Agnes Secret UF 

GLÄDJE



Min nya plånbok som jag trivs så otroligt bra med. 

Underbara vänner 

Sol, bar mark, vårlängtan

Att äta färska jordgubbar i februari är aldrig fel! 

TORSDAG 20.02.2014




Lämnar UF mässan i Gävle med ett leende på läpparna, träffat fina människor, vann en VS tävling, sett massa fina montrar och minglat runt. En super bra dag, är så glad!! :-) 


TODAYS OUTFIT



Jeans - Pieces, Topp - BikBok, Skor - Johnny Bulls, sjal - KappAhl, Jacka - Zara



NYTT I TRÄNINGSVÄG



Ett super fint leopard linne från HM 99kr

TRÄNINGSHETSEN HISS ELLER DISS

 
Nu tänkte jag ta upp ett ämne som jag tycker är väldigt intressant att prata och resonera om. Det är all denna träningshets som pågår idag, att de flesta har börjat träna och gymma osv, är inte det egentligen jätte bra? Att människor börjar tänka sundare, faktiskt vill våga prova träna, ser resultat, mår bättre fysiskt och psykiskt. Är inte det bra? Eftersom vår kropp är till för att röra på sig. Jag själv har tagit tag i träningen igen för ett tag sedan vilket jag alltid tyckt om att gjort, att röra på mig. För jag vet hur bra man mår efter en tids regelbunden träning. Jag tycker det finns en skillnad i det här med tränigshetsen. Vi alla människor påverkas av alla ideal, normer, media, kompisar, miljö, samhället osv. Mer eller mindre så påverkas vi alla av olika saker och det kommer vi aldrig att bli fri från. Det är mer om man håller "påverkandet" på en bra nivå, balans. Det finns även de personer som kanske inte har så mycket kunskap inom de här med träning och börjar träna pågrund av att alla gör det så "måste" man också tränar man och man tränar hårt och till slut tränar man sönder sig själv pga man lyssnade mer på den här ytliga hetsen om en fin kropp osv, beach 2014 You know. Men tänk på det, ALLA har ett eget val. Jag tycker träningshetsen är bra om man själv som individ tränar för sin egen skull och inte andras, de är de som är grejen. Tränar man bara för att se bra ut och påverkas av alla andra eller tränar man för sin egen skull? Jag känner angående att jag börjat träna är för jag måste börja med någonting på fritiden, någonting att prioritera bort mina tankar, slappna av, osv. Och träningen ger mig allt detta. Jag mår bra, jag känner mig avslappnad, sover bra, känner mig mer pigg, fräsch osv, kroppen ger också ett helt annat lyft med träning. Och alla dessa Inspo tränings bilder tycker jag faktiskt bara är fascinerande att titta på, jag blir motiverad. Jag tar det inte som att "min kropp ska vara perfekt" för ingen är perfekt. Dock har alla en egen definition av perfekt. Det är en annan femma. Det vissa människor glömmer bort också är att vi människor är så himla olika kroppsmässigt och jag tycker man ska utgå från ett eget mål vad man själv önskar att uppnå och vad man själv anser är "bra" för sig själv. Men jag tycker man ska ta allt detta med en nypa salt och gå på sin egen känsla istället och omvandla allt till måtta, sundhet och inte låta de gå till överdrift. Sedan finns de människor som börjar träna bara för att alla andra gör de, och de bör tänka om. För man ska alltid göra det man själv mår bra av och vill.  Man behöver inte träna varje dag, att träna är ett sådant bredd ord och ingår i så många olika kategorier. Man ska alltid utgå från vad man själv orkar, mår bra av och göra det för sin egen skull. Ingen annans, men man får gärna inspireras och motiveras av andra. Absolut! För det gör jag och försöker sträva mot mitt egna mål med min träning. 

TUESDAY




Bilder från när jag kom hem till pappa igår. Idag ska jag visa mina nya inköp återkommer i ett nytt i lägg lite senare! 
XOXO

EN BLOGG VÄRD ATT LÄSA

 
Jag har en vän till mig som även bloggar för fullt och hon driver en av de bloggar jag faktiskt tycker är riktigt riktigt bra och skriver om allt möjligt. Mode, tankar, vardag, shopping, inspiration, tips, osv. Jag tycker ni kan ägna er en minut att gå in på hennes blogg!
 
www.nattstad.se/fridalindgren

SANNINGAR



Jag vill göra så otroligt mycket med bloggen, dela med mig av massvis med grejer. Att blogga är en del av mig och därför jag älskar det och även få inspirera andra. 

Jag går inombords med så otroligt mycket känslor, jag vill bara finna den rätta att ge ut allt till. 

Jag älskar att bemöta nya människor

Jag önskar att ett dygn bestod utav 48h istället för 24. 

En av mina drömmar är att få höra någon gång i livet "du är min förebild, min inspiration." Eftersom jag vill inspirera och även hjälpa olika människor. Ge råd osv. 

Jag älskar att blogga, de får mig att må bra.

Att ta tag i träningen var ett av de bästa beslut jag tagit någonsin. Framförallt när jag börjat sett resultat närmare mitt mål. 



EN FIN HELG HELT ENKELT



Har haft ett fint dygn med min vän Maria. Dock var vi inte de bästa på att knäppa kort men en del blev de iallafall! Hann även med shopping som jag kommer att visa i ett inlägg så småningom. Fick med mig en ny plånbok, 2 blusar, örhängen, träningslinne, ring. Mycket bra! Hoppas ni haft en fin helg.
XOXO

FRIDAY



Igår bjöd mamma ut mig på Texas och firade lite Allahjärtan. Super mysigt och gott! I skrivande stund är jag påväg till Stockholm med min vän Maria. Ska bli otroligt kul, ska på Ron Pope ikväll och om jag känner oss rätt kommer vi prioritera shopping ganska mycket! 

TORSDAG



Några bilder från min kamerarulle får stå för detta inlägg. Jag har så himla mycket i skolan, har princip prov/läxor/inlämning varje vecka nu. Så otroligt skönt med helg imorgon, tiden går så himla fort men försöker bara se de positivt att vi kommer närmare sommarlovet, mitt sista dessutom! 

ÄNTLIGEN ÄR DEN MIN



Äntligen har jag boken till min ägo! 

PLEASE



Världens finaste jacka från MQ - Stockholm för 1199:- påminner lite om Lexington jackorna, så himla fina! Helt kär. Tänk om någon kunde överraska mig med denna juvel

MÅNDAGSPEPP

 
Så otroligt skön låt, påminner lite om Jubel - Klingande

FINT



Nudefärgat nagellack och glitter ovanpå blir otroligt fint på naglarna. Tips för att piffa upp naglarna lite granna! 

SVAR PÅ KOMMENTAR


Vad kostar spray tan på Delightful? Vet du om det finns någon annanstans i Hudik?
 
Jag väljer att svara i ett inlägg istället så att alla har möjlighet att se ifall det finns några andra intresserade här ute. Nej jag har förstått det som att Spraytan finns bara på Delightful än så länge. Men jag kan inte lova något, mycket möjligt att det kan finnas på något annat ställe.
Spraytan halvkropp kostar 165:- och helkropp 300:- och det sitter i ungefär 10-14 dagar. För mig har det suttit på kroppen väldigt länge medan i ansiktet har det inte suttit alls lika länge eftersom man tvättar ansiktet flera gånger om dagen. Det är precis som när man flagnar på sommaren, eller utomlands. Man ser princip likadan ut efter också och sen beror det alldeles på vilket pigment man har själv som individ. Jag tar alltid färg nummer 2 som står för sommarbrun i Sverige fast jag ser det mer som att man varit i Spanien i 2 veckor. För jag blir verkligen brun, men det beror alldeles på pigmentet man själv har. Hoppas du fick något bra svar, isf är det bara att fråga igen!

SÖNDAG 09.02.14



Idag tog jag en lång sovmorgon och har precis ätit upp min frukost i sängen. Sådana mornar gillar jag, när man kan unna sig lite frukost i sängen. Idag blir det bara att ta det lugnt, plugga lite och förbereda inför en nu vecka imorgon. Klassisk söndag!

APPLE TV



Är det någon av mina läsare som är ägare till en Apple TV? Jag fick den efter jul och jag vet att Apple Tv är bra för musik, video och foto så får se vad den går för! 

NYTT FRÅN GINA TRICOT


Majli Top 149SEK 
SILVIA - Jeans 49SEK


NELLY SHOES

Cross Toe Platform Pump
 
Har en stor lust att beställa ett par skor som man kan ha i sommar till både fest och vardag och dessa tyckte jag var super fina. Dessa blir dina för 349 vilket jag tycker inte alls var nå farligt.

GOODMORNING BABES



Att få vakna upp utvilad och glad en lördag kan ju inte vara en bättre start på dagen. Har så mycket att dela med mig av på bloggen så jag vet inte vart jag ska börja. Men börjar med att säga godmorgon på er! 

SÅ ÄR DET FREDAG IGEN



Idag är en sån här dag då saker inte vill gå riktigt som jag vill och inte blir som jag tänkt mig så ikväll blir det bara mys kväll med mig själv. Man måste ha tråkigt ibland för att uppskatta de roliga. Strosade runt en sväng på stan också och fick med mig ett par jeans för 50 (!!!) kronor, sjukt snygga dessutom och en fin tröja. Visar inköpen i ett annat inlägg senare! 
hoppas ni får en fin fredag people

DAGENS



Idag hade jag visst bara en lektion mellan 8-9 sedan hade jag slutat för dagen. Super skönt verkligen! Tänk om man hade fler sådana dagaar!

MY NEW SHOES




Ursäkta för usla mobilbilder därav ingen kamera för tillfället. Ja här har ni mina nykomlingar bruna Johnny Bulls 1500SEK 

EN LÅT SOM VERKLIGEN GÅR IN I HJÄRTAT

 
Finaste låten.

LAGER 157

Är det något ställe man kan fynda massa fint på så är det från Lager 157. Älskar deras priser på faktiskt märkes kläder så som Bondelid, Svea, osv. Super bra!

KLICK

 
Är det något jag funderat över länge så är det att jag måste beställa Michaela Forni's bok Om att Älska och nu gjorde jag det, och jag bara längtar tills jag ska få ta del av den här boken. Jag behöver det verkligen nu. Om ni suttit i samma sits och funderat om ni ska köpa, tips! Bli medlem på Adlibris.se och bli medlem som student får man gratis frakt och 5% på köpet. Hur bra??
Det här var jag värd.

TVÅ FINA FRÅN IGÅR



Stack iväg på lite festligheter hos min fina vän Lovisa igår. Mycket trevligt 

GODMORGON



Blir alltid så sugen på att åka utomlands när jag ser denna bild på vår iPad. Idag blir en lugn dag, göra sig förberedd för nu vecka och nya tag. Jag går och bär på en sån otroligt omotiverade känsla i kroppen angående skolan just nu, hoppas det vänder.  Det skulle behövas! Hoppas ni får en fin dag idag. Pussar 

BRA BÖRJAN PÅ EN FÖRHOPPNINGSVIS BRA DAG



Klev upp vid halv tio tiden och gjorde iordning en bra frukost därefter traskade jag ner till Friskis och gymmade med min fina vän Elsa. Super skönt och även väldig roligt att få träffa min barndomsvän igen! Just nu befinner vi oss i solariumet och senare blir det att åka till min bror för att fira mitt brors barn Ella 2 år! Hoppas ni får en bra dag! 
XOXO

RSS 2.0