ETT LYCKAT KAP


20 ynka kronor från Ur&Penn som jag även använde igår.




SE PÅ MIG NU


Från igår.

Klockan 18 var de fullt hus och välkomsfirande för att Lydia äntligen är på svensk mark igen. Efter två tallrikar av lite smått och gott och presentöppning var de dags att fara iväg på nästa firande som var Rebecka. 
Söndag som denna spenderas hemma hos pappa, så njutbart som de kan bli. xoxo

GLOSSYTORSDAG




Var så himla trött imorse och har varit det princip hela dagen. Tackar GlossyBox som fick mig att bli lite gladare av att öppna månadens Box! Nu ska jag ta en powernap sedan packa och göra mig iordning för en sleepover hos pappa. Efterlängtat! XX

FÖRR ELLER SENARE EXPLODERAR JAG



Byxor - Gina Tricot, Piké - Tommy Hilfigher, träskor - Moheda
En onsdag som den här spenderades med fina Anna och en varsin liten påse godis i en biosalong gråtandes och tittandes på "Förr eller senare exploderar jag". Sån otroligt fin film, jag blev helt tagen. Lämnade bion helt gråtfärdig och full med alla sorters känslor. Älskar när man hittar på något roligt på en vardag. Nu dags att sova och ladda om för ännu ett jobbpass. Goodnight xoxo

GOODIEBAG




Det här är en liten del av de jag fick av Björn Axén förra måndagen efter visningarna. Fick andra produkter med som jag dock använt upp och kom ej med på bild. Förövrigt är det så kul att testa nya produkter! 

JOBBTISDAG



Bild från gårdagens, lite jordgubbar och SOLO en måndagkväll. Hoppas ni får en fin dag! XX

SEVÄRD

 
Klicka på bilden för att komma till Michaela & Dashas podcast-TV med Janni Delér
 

EN NY VECKA

tumblrinspiration
 
Man kan inte göra annat än att bli lite extra inspirerad av tumblr pics när Sverige inte levererar sol och värme, vill bara utomlands nu nu! Ja vad händer annars i mitt liv då? Går och är lite förkyld vilket kom väldigt olägligt men det är bara att bita ihop. Imorgon börjar jag äntligen att jobba på en förskola alldeles vid mig, så kul! Det är på tiden att få in lite pengar just nu. Jag skulle egentligen på cirkelfys-pass ikväll men eftersom jag inte är så 100% frisk så passar jag på att bli frisk istället. Nu ska jag bara ta de lugnt. xoxo

A COZY SUNDAY




Bjöd hem Sofia för lite fika och mys idag, det var välbehövligt till våra sjuka halsar. Har så sjukt ont i halsen och känner mig alldeles hängig, ska försöka göra allt för att bli piggare så man orkar med cirkelfyset imorgonkväll. Hoppas ni alla andra har en mysig söndag! XX

DEEPLY ALIVE


MIDSOMMAR




Midsommarfrukosten bestod av jordgubbar med mango och fil, såå gott! Sedan övningskörde jag till Järvsö där de var midsommar firanden och nu sitter jag hos Lydia efter att ha avnjutit grillat med hon och Bella. Aldrig haft en sån här lugn midsommarkväll men det är skönt också! Hoppas ni alla får en fin midsommarkväll XOXO

GYMPASS OCH GRILLAT



Finns nog inget härligare när man kommer in i den där träningskänslan då man vill bara köra hårdare och hårdare, idag var en sån dag. Jag hade kunnat gymmat i flera timmar, haha! När jag kom hem från Friskis var de grillat som stod på bordet, passade perfekt efter en timmes träning. XX

EN TORSDAG I JUNI




Igår myste jag med min vän Lydia hemma hos henne hela kvällen och jag fick detta ovan av henne från USA. Hur gulligt?? Ett par fina spetstrosor i min favoritfärg och ett fint ljusrosa läppglans. Perfect! Idag är de jobb på Friskis mellan fyra till sju som gäller sedan blir de nog bara lugnt. Så skönt att inte behöva tänka på något som har med skola att göra. XX

NYTT





Två pikétröjor en från Peak Performance och en från Tommy Hilfigher. Sedan ett par nya mysbyxor och hoodjacka från Peak, ÄLSKAR! 
 
Förra veckan när jag besökte Stockholm fick jag med mig två produkter som är behövligt för mitt hår nu. En hårinpackning från Björn Axén och en olja som är i sprayform. 

TISDAG

 
tumblr

EN AV DE BÄTTRE DAGARNA

 
Igår var verkligen en dag som jag sent kommer glömma. Det var så lärorikt och intressant. Det var liksom värt att sitta och bita ihop i frisörstolen i flera timmar för jag hade så kul haha! Sammanfattningsvis gick dagen ut på att bli ompysslad med både hår och smink i några antal timmar, en lektion med Peter Hägelstam inför visningen där vi förberedde catwalk och sådant, två visningar 18;30 och 20;30, åt och åt för att dämpa nervositeten, träffade på andra personer som var modeller för andra olika teman och till sist lämnade jag Björn Axén med ett leende på läpparna och en goodiebag i handen. 
Under Stockholmsvisiten hann jag som sagt shoppa också som jag visar i ett annat inlägg. Ifall någon är nyfiken kan man gå in och kika genom att klicka HÄR också där vi är med från Hair Magazine. XX

SÖNDAG



Jag måste börja med att säga att jag har inlett sommarlovet på nästan bästa möjliga sätt. Det har varit någonting händelserikt hela tiden. Hade faktiskt en relativt rolig lördag igår dock var jag trött imorse när jag och mamma skulle ta bilen till Stockholm. När vi kom fram till Stockholm var det shopping på Barkarby som gällde och faktiskt hittade jag väldigt mycket fint. Efter shoppingturen roadtripade vi till Bålsta och hälsade på min kusins familj och just nu sitter jag på tunnelbanan till Stockholm för att spendera natten med Sofia. Imorgon är det en fullspäckad dag på Björn Axen som gäller. Jag är så otroligt nervös, vet inte vad jag gett mig in i men det ska bli så kuuuul! Hoppas ni haft en bra helg :-) XX

STUDENTEN 2014

 
Idag tog tre av mina närmaste vänner stidenten. Denice, Rebecka och Anna. Och jag är så tacksam som får vara en del av er och ert liv och att jag fick äran att få komma på er student mottagning. Dock hann jag aldrig få en bild på Denice, vilket var tråkigt! Trots regn och dystert väder var de en väldigt fin student. Just nu ska jag till brorsan och därefter är de middag med min stora familj på Route 84, sedan väntas de festligheter med mina vänner. Har jag sagt att jag älskar livet????

SÅ MYCKET FINT



Idag har det varit en sån känslofylld dag, tankarna om att man tar studenten om ett år, att jag nu väntar mig ett förhoppningsvis underbart sista sommarlov. När vi i klassen satt i klassrummet kommer Lydia oväntat in som varit i Texas i 10 månader, det var så himla oväntat. Det har varit så mycket känslor, men nu ska jag bara njuta av denna helg för det här kommer bli en fantastisk helg. Imorgon tar några av mina vänner studenten, på lördag är det bal och på söndag roadtripar jag ner till Stockholm för några dagar. XX

ONSDAG 10/6



Som vanligt dessa veckor var även denna onsdag fullspäckad, men äntligen kan jag säga att jag är klar med skolan för ett tag! Igår efter skolan stack jag och Elina på möte. Efter mötet blev det jobb.  Därefter  gymmade vi och efter gymmet drog vi och solade. Hur underbart som helst! Idag börjar jag 13:30 med avslutningsfika sen är det ett härligt sommarlov som väntar. Det är en sån härlig tid just nuuuuu! XX

TUESDAY



När klockan ringde imorse var jag och Sofia långt ifrån pigga, men vi klagade inte att få umgås en morgon som denna. Just nu sitter jag i frisörstolen och blir ompysslad. Jag är så otroligt nervös för jag har aldrig slingat/färgat mitt hår hos någon frisör i hela mitt liv. Alltid gjort mitt hår hemma själv eller av hjälp. Men med Sofia känner jag mig trygg. Sedan väntas de en underbar lunch i solen, älskar denna dag! 

EN BRA MÅNDAG


Det märks att man börjar gå mot slutet av skolan inför sommarlov när man kan checka av grejer. Så otroligt skönt! 
Efter skolan bjöd mammas kille Johan mig på käk innan han skjutsade mig till tågstationen för att hoppa på tåget till Stockholm. (Därav bilden ovan då jag inte har någon annan bild från idag, haha) ikväll väntas de mys med Sofia och de ska bli så härligt att göra något lite utöver de vanliga på en vardag. Jag älskar det! 

SÖNDAGSLYCKA

tumblr inspiration
 
Är i ett lyckorus på grund av att jag befinner mig i en sådan fin tid just nu och har så mycket fint som väntar. På samma gång känner jag en stor stress över skolan som jag ska försöka beta av idag. XX

LÖRDAG


Min dag har i stort sett bestått av att äta, vid 16 tiden var de middag hos Elina med några tjejer från klassen. Super mys! Sen träffade jag på pappa och pappas tjejkompis på Manis där det blev en hamburgare. Ikväll ska jag försöka göra klart de sista i plugget. Snart sommarlooov, kämpa!


SVERIGES DAG



Igår var en av den värsta skoldagen jag upplevt under min skolgång. Jag gick 8-16 och efter skolan bröt jag ihop i gråt pågrund av att skolan fick mig att må så dåligt. Jag tappade känseln i kroppen och kände mig långt ifrån bra, tack vare all stress och hysteri över skolan. Då har de gått för långt, då är inte ens skolan lärorik längre. 
Idag ska jag bara ta de lugnt och just nu njuter jag av den fantastiska solen. Ska verkligen bara tillåta mig själv att ta de lugnt en dag som denna. XX

EXCITED

 
På måndag tar jag tåger ner till Stockholm för att göra sista förberedelserna inför hårvisningarna den 16 juni som jag få vara med i, jag är så otroligt glad som fått den här chansen och den enda jag kan tacka är min vän Sofia som gett mig den här chansen. 

MAN KAN ALDRIG FÅ FÖR MÅNGA SKOR





NEW IN




Har så himla mycket i skolan just nu så jag får panik, därav blir bloggen bortprioriterad. Idag när jag gick på stan så fyndade jag denna fina bikini för 50kronor / del. Hur bra?? Unnade mig själv en bikini då jag inte köpt någon för i år än fyndade mascara också. Himla kap! Nu dags för lite plugg. XX

HEJDÅ MAJ, HEJ JUNI



Hade så himla trevlig igår både hos Julia och sen på Hällan. Vi festade in juni med andra ord. XX

RSS 2.0