GIVE ME SOME LEXINGTON THINGS

 
Så fräscht!

IKVÄLL ÄR EN SÅDAN KVÄLL

.... Då man tänder ljus i sin ensamhet och kryper ner i sängen med sin mysdress och sätter på skön musik och bara andas ut.


LAST PICTURES

Har haft en underbar dag hos Maria, Marcus och Lucas idag. Sol, grillning, lekt med Lucas och massa skratt. Igår var det Hudikkalaset och jag hade kunnat haft roligare men tur att min fina vän Josefine förgyllde min kväll iallafall.


EN AVSLAPPNAD SOMMARDAG

Som sagt så har jag och mamma varit barnvakt åt Mio och Minna ett dygn och idag åkte vi hem till dom och besökte stranden och solade som bara den trots dom disiga molnen. Just nu väntar jag på att Oscar ska komma hit, vi har inte setts riktigt på evigheter känns det som!


FREDAG 26/7 2013

Idag kl 10 var det begravning för min mormor, vilket var jobbigt men hon har det nog bra uppe i himmelen nu. Men tankarna har gått till min mormor idag, efter det blev det lite grillning på balkongen med mamma och ikväll var det tänkt att jag skulle kika stan med Maria men det blev ändrade planer. Ska bara vila nu med mig själv för är så trött efter allt som hänt idag.
Ha en bra kväll!


ETT DYGN MED LYDIA


FINT FRÅN LAGERHAUS

 
 
Är det något ställe jag får mycket inspiration ifrån så är det LAGERHAUS.

MÅSTE HA

 
Från Gina Tricot, jag dör vad snyggg! Helt klart värt 399:-
 

SUNDAY

Myskväll hos pappa ute på landet, nu ska jag avverka några avsnitt av bästa The Vampire Diaries i min ensamhet.
Puss!


FREDAGSFEST HOS KRICKAN

 
Kan sammanfatta fredagen med två ord: festlig & trevlig

BIKINIREA PÅ LINDEX.SE


GÅRDAGENS PARTY LÅT

 
 
Den här låten spelades nonstop hos Kristin igår, jag hade det super trevligt och jag ska snart göra ett inlägg med lite bilder från igår, återkommer!

SOMMARFESTEN HOS KRISTIN RYGG

Är bjuden på en otroligt härlig fest hos Krickan med underbart folk, älskar er alla!


17/7 2013 ONSDAG

Bilder från idag, fick hem lite nytt från HM. Fick pengar av brorsan och hans fru för jag var barnvakt åt Mio och Minna igår så jag spenderade upp dom pengarna på HM idag och Oscar bjöd mig på Waynes efter shoppingen! Efter stan åkte jag till pappa och har hängt med Maria nu någon timme och vi har haft det så trevligt såå! Nu har jag precis dykt i min nya pyjamas och är redan helt in love.


12 TRÄNINGSTIPS FRÅN VECKOREVYN

 
Jag älskar att få bli tipsad och jag älskar att få tipsa andra, so here you go!
 

Vi tog hjälp av instruktören och Nikes master trainer Jessica Clarén och har här samlat 12 proffstips för dig som vill komma igång med och göra löpträningen så effektiv och rolig som möjligt.

 

1.  Investera i bra löparskor

Det är viktigt att du springer i ett par skor som är anpassade till ditt löpsteg för att minimera skaderisken. Välj inte skor efter modegrad och färg, utan gå istället till en butik som kan kolla ditt löpsteg.

 

2. Förbered dina rundor

Precis som med vilken annan träning som helst behöver du rätt förutsättningar för att vara bekväm, säker och ha roligt när du springer. Planera när du ska springa och vad du ska ha på dig, (kolla hur vädret väntas bli när du ska springa så att du kan välja rätt kläder) ofta klär man sig för varmt. Se också till att du har fyllt på med bra energi under dagen.

 

3. Börja långsamt

Förvänta dig inte att du ska kunna bränna av en mil så fort du börjar springa. I början kan till och med ett par minuters löpning utan paus kännas tuff och detta kan ju sänka även den mest entusiastiska nybörjaren. Ha realistiska förväntningar, håll ditt eget tempo och sakta ner och gå när du behöver.

 

4. Värm upp och svalka ner

Börja varje träningspass med att värma upp de första 10 minuterna i lite långsammare tempo. Avsluta inte rundan med att sprinta i mål utan jogga ner istället lika lugnt som du började under de sista 3-5 minuterna och avsluta med att stretcha.

 

 5. Tänk på säkerheten

Visst, det kan låta trist, men att tänka på din säkerhet är särskilt viktigt om du springer utomhus och ensam. Var uppmärksam på trafiken (speciellt om du lyssnar på musik), säg till någon var och när du har tänkt ge dig ut och springa och se till att bära reflexer eller kläder med reflexer och pannlampa om du ska springa i mörker.

 

6. Energiboosta efteråt

Se till att ladda kroppen med bra byggstenar och hjälp den till bättre återhämtning efter varje pass. Direkt när du slutat träna fyll på med snabba kolhydrater, som tex en banan. Försök att få i dig en bra måltid eller mellanmål inom en halvtimme efter du tränat. Kroppen behöver både kolhydrater, fett och protein. Se också till att du dricker ordentligt.

Tips på mellanmål: En eller två grova mackor med avokado och skinka och en näve nötter.

 

7. Ta hjälp av appen Nike+

I Nike+ running-appen kan du se distans, hastighet, din tid och dessutom bli extra peppad av din favoritlåt. Du kan också lägga in kartor över dina bästa sträckor och följa din utveckling och få extra motivation när du behöver. Du kan också bli peppad av dina vänner när du springer på till exempel Facebook genom att dela att du startar ett löppass.

Klicka här för att ladda ner appen direkt!

 

8. Sätt upp mål

Precis som med all annan träning hjälper det att sätta upp mål för att hålla motivationen uppe. Ett tips är att du signar upp dig till ett lopp som du bestämmer dig för att klara av. (Länk till tjejmilen) Även om du springer för att exempelvis bli ännu snabbare  är viktigt att det inte blir hela anledningen – det är nämligen lätt att tappa lusten när man inte ser resultat snabbt nog. Huvudsaken är att du ska må bra och att det känns bra i kroppen att springa.

 

9. Skruva upp

När du väl har vant din kropp vid löpning är det dags att sätta en strategi över hur du kan bli en snabbare och bättre löpare

1. Testa intervallträning.  Spring till exempel snabbare under en minut och jogga i en minut under 10 minuter. Det kommer göra att du successivt kommer vänja kroppen vid ett snabbare tempo och helt enkelt bli en snabbare löpare.

 2. Snabbdistans. Här trappar du helt enkelt upp tempot från din vanliga hastighet och håller denna genom löprundan. Och det handlar inte om att spurta sig igenom en hel runda, bara höja tempot.

3. Backträning. Leta upp en backe att springa uppför, det är ett fantastiskt  sätt att bygga upp styrkan och uthålligheten.

 

10. Styrketräna

Om du vill bli en riktigt grym löpare måste du göra mer än bara springa. Se till att styrketräna för att underhålla de muskler som inte får jobba så mycket när du springer. Och glöm inte att träna rörlighet då och då, yoga är ett bra komplement!

 

11. Joina en löpargrupp

Ibland är det lättare att hålla motivationen uppe när man springer och kan peppa varandra i en grupp. Nike har exempelvis startat gruppen sherunsSTHLM, där man två gånger i veckan på måndagar och tisdagar kan springa med härliga tjejer under coachning av bland andra instruktören Jessica Clarén.

 

12. Fortsätt springa

När du väl kommit igång och börjat bygga upp din uthållighet och fått ökat självförtroende gör inte allt ditt slit ogjort genom att slöa till, stanna i soffan och skippa en runda. Planera när du ska springa varje vecka och se till att genomföra dina rundor. Och när du tappar motivation och känner för att sluta – kom ihåg varför du en gång ville börja!


-

 

MÅNDAG 15/7 2013

Klev upp i bra tid imorse och tog en lång dusch sedan har jag varit ner på stan en sväng och nu ska jag bara hem och äta så ska jag åka ut till pappa en sväng, mys!


NÅGRA MYSIGA TIMMAR MED ANNA

Myste med Anna igårkväll i några timmar och vi hade det så mysigt, en powerwalk på 35 minuter sedan stannade vi vid solbryggorna och njöt av utsikten och pratade bara.


PYJAMAS-SET FRÅN HM

 
 
Hur sött? 

SUMMERING AV JUNI 2013

 
 
Lite bilder från vad jag har gjort i juni. 
  • Bal & studenthelgen
  • En hel del fest
  • Firat att Maria kommit hem från USA, äntligen är hon hemma och välbehållen!
  • Spelat minigolf
  • Har haft mysiga dagar med min pojkvän
  • En hel del solning
  • Firat Rebecka 18 år
  • Jobbat och sålt jordgubbar en hel del.
  • Sovit i husvagn med Oscar
  • Firat midsommar med tjejerna 

LÖRDAG 13/7

 
 
Hade en underbar lördag uppe i Sundsvall igår, jag, Oscar, Mamma, Marcus, Maria och Lucas åkte upp till Sundsvall för att Marcus fyller 30 den 5e augusti och igår fick han köra en Ferrari som en 30 årspresent. Efter det åkte vi in mot Birsta och avslutade visiten i Sundsvall med att besöka en fiskrestaurang som hette Lörudden. Underbar daaaaag! 

BER ER ATT LÄSA

Ber er att offra någon minut på att läsa denna text, det är verkligen berörande och jag lovar att jag inte är ensam om att världen är sjuk. Tryck på länken nedanför och ta er den tid som behövs. 
 
SÅ KOM INTE OCH SÄG ATT FEMINISM INTE BEHÖVS

AVSKEDSFEST FÖR LYDIA

Igår (fredag) var jag bjuden till Lydia där vi skulle överraska henne och vi var ett riktigt stort gäng närmare 20 stycken och hon visste inte av någonting, vi firade henne rejält och jag hade det super trevligt! Kommer sakna min fina Lydia när hon ska till USA ett år som utbytesstudent.


FREDAG


VECKANS HOROSKOP AV VECKOREVYN

Skorpionen
23 oktober – 21 november
Sommaren är den tid då du njuter som mest av att resa, kära Skorpion, och ingen reser som du. Alltid med stil, toppat med lyx och till de mest underbara platser. Ingen behöver förklara för dig att det är tid för sommarflirtande, långa promenader för insupande av atmosfären eller att det är dags att väcka din inspiration. Du är en natural när det kommer till sommaravkoppling, så go for it! Time to shine. Goda nyheter kring en utbildning väntar också runt hörnet.

Mest romantiska dagar: 8, 11, 12 & 13 juli
Lyssna på: Sade – By Your Side (Neptunes Remix)

 
 

FINT FRÅN MQ

 
Gick på stan idag och hittade jätte fina kläder på MQ som jag skulle jätte gärna vela köpa, får se om jag går in imorgon efter jobbet och köper något av plaggen ovanför!

MIN ONSDAGSMORGON

Klev upp vid halv tio tiden och gjorde en riktig sommar-frulle som bestod av mjölk och jordgubbar och två hårdmackor med ost, skinka och skivade tomater med aromat på. Super gott! Strosade runt i morgonrocken typ halva förmiddagen men nu har jag precis duschat och ska göra mig iordning för ett jobbpass mellan 13:30 till 17:30. Vad gör man inte för att tjäna pengar? Stort behov av money just nu. Ha en bra dag!

TISDAG 9/7 2013

Igårkväll hade jag en underbart bra och spontan kväll, Michelle hämtade upp mig och vi åkte till Anna där vi blev bjudna på hamburgare och vi satt på altanen och bara pratade. Det kallar jag spontan-middag ihop, blev så glad! Just nu ligger jag i mitt rum hos pappa och bara njuter av att vara här. Här kan jag verkligen koppla av. Nu ska jag sova inta sömnen. Pussar!


MÅNDAGENS FAVORITLÅT

 
 
Envy - Am I Wrong

GATUFESTEN 2013 SUNDSVALL

I lördags åkte jag Oscar, Anton och Lydia upp till Gatufesten och jag hade det riktigt trevligt.


TORSDAG 4 JULI 2013

Idag började jag jobba 09:30 till 13:30 och idag gick det så himla bra att jobba, det var så kul! Ikväll kommer två av mina brorsbarn hit Mio & Minna ska sova här så då vet ni vad jag gör ikväll, har fullt upp med att passa barn :-)


ONSDAG 3 JULI

Myste med Anna på Maln igår några timmar och Gud vad härligt det var! Därefter hängde jag med Lydia och sedan gick jag över på andra sidan vägen där Oscar har flyttat in i en lägenhet och jag är så glad för hans skull. Idag har jag bara myst med min prins och därefter åkte jag mot Hudiksvall och sålde jordgubbar! Nu sitter jag på bussen påväg hem och ska bara ta det lugnt ikväll. Puss!


SUNDSVALL

Idag åkte jag och min vän Maria till Sundsvall för att bränna lite pengar, vi hade det super mysigt!! Det tackar jag för!


RSS 2.0