FREDAGS





Förlåt för denna frånvaro men jag har som alltid haft fullt upp med olika saker. I fredags lunchade jag på stan med fina Anna och jag tog en grekisk sallad på Café 24. Vi tog igen lite snack och bara umgicks på stan. Så mysigt! Sen efter skolan stack jag iväg och gymmade. Efter det var det kräftorskiva hemma och sedan blev det fredagsmys. En skön fredag med andra ord!

★ TORSDAG



Jacka - ZARA // Piké - PeakPerformance // Jeans - GinaTricot // Skor - Moheda

GLOSSYTISDAG




 
GlossyBox låg i brevlådan igår och jag blir alltid såå himla glad! GlossyBox är en av det bästa sakerna jag vet. 
 
I månadens Box innehöll detta:
 
Warming Ginger Oil: "Få en äkta spaupplevelse med denna härliga kroppsolja som bygger upp hudens elasticitet och håller den mjuk och smidig. Innehåller eteriska oljor som ger en energikick till trötta muskler.
 
Body Butter "Wild Argan Oil": "Krämigt Body Butter vars huvudingrediens är vild arganolja från Marocko. Tack vare oljan och dess mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskaper blir din hur både mjuk, följsam och väldoftande."
 
Mattifying Face Mask: "Djuprengörande ansiktsmask som har en nedmattande och uppfräschade effekt."
 
Thierry Mugler - Eau De Parfum " Angel": Thierry Muglers ikoniska doft som innehåller utsökta doftnoter av choklad, vanilj, mandarin och honung."
 
Fleur de Santé - Precious Skin Boost Anti Aging Day Cream: "Vårdande dagkräm med ädelstenen rosenkvarts som verkar lugnande och renande för hyn. Krämen ger näring och bevarar hudens fuktbalans."
 
Pressed Bronzing Powder, "Bronze Shimmer": Förläng sommaren genom att svepa in ansiktet i detta solpuder som genast ger dig en fräsch och solkysst look med en hint av skimmer.
 
 

TISDAG


Igår

Vart uppvaktad med detta igår av en väldigt fin person, så tacksam och glad är jag över hur fin omgivning jag har. 
Idag är jag så otroligt trött, skulle kunna göra allt för att få bara sova idag.
Men har en fullspäckad dag! Hoppas ni får en bra tisdag! 
xoxo

FILMTIPS

 
 
Kikade på denna film igår med min vän Maria och jag rekommenderar den starkt framförallt till sådana människor som älskar romantiska filmer. Sådan otroligt bra och sevärd film. Dock tyckte jag den var liite seg men ändå så var den super bra! 

LÖRDAG - 23


Bild på min och lydias frukost imorse, finns inget bättre än när man sovit ut och sedan gör iordning en stor frukost. Mums! Igår kikade jag, Lydia, Rebecka, Beatrice och Anna på hockey och efter det åkte jag och Lydia hem till min pappa ute på landet och hade myskväll. 
Hoppas ni får en din lördag! 

TODAYS



TRÖJA - Bikbok // BYXOR - Gina Tricot // SKOR - Hunter

ÄNTLIGEN FREDAG



Äntligen fredag säger jag, trots att vi inte har det så kämpigt så tackar man såklart inte nej till helg och ledighet hehe. Idag när vi hade 4 timmars hål så passade jag, Elina, Sofie och Jenny på att luncha på stan. Super mysigt!! 

NYTT



Båda plaggen för 58KR kallar jag för kap! 

ONSDAG

Skor - Moheda // Tröja - MQ // Jacka - STOCKHOLM MQ // Väska - MQ

Såhär såg jag ut idag. Älskar skolan just nu när man inte har börjat riktigt än och bara glider runt. Sitter på bussen påväg hem från stan då jag och Jenny tog en spontan runda på stan. Har faktiskt med mig lite nytt som jag ska visa er! 
Denna eftermiddag kommer spenderas på körskolan med körlektion sedan vidare på ett hårt gympass med Elina. Härlig dag! 

LATELY


Lite från vad som hänt senast. 
Käraste Lydia tog körkort idag. Så glad för hennes skull! Samt bilder från Emmas 18 års firande och i söndags var det tacossöndag hos familjen Johansson. Så mysigt att spendera sista dagen av sommarlovet på! 

ALLT I SIN ORDNING



Så, nu har skolan och allt med rutiner satt fart igen. I samma veva som det har jag unnat mig en almanacka. Har aldrig haft det förr men ska försöka ta det seriöst och genom att det är mycket nu i höst och vår kanske bäst att man utnyttjar almanackan och får lite mer koll. Denna blir din för 129KR  från Åhléns. 

#emma18




KALASFREDAG


Firande för min brors tjej idag som fyller 28. Super gott och trevligt var det! Nu ska jag bara ta det lugnt och invänta klockan 19 då det är hockey och kvalitetstid med Lydia som gäller. 
Fina fredag!



HÖSTMÅSTEN

 
 Koftor från OddMolly och MQ, söt topp från MQ. Härliga halsdukar från Tiger Of Sweden, tröja från Bondelid. Klocka och örhängen från Michael Kors, till sist men inte minst skor från Johnny Bulls. Det vore ju inte fel att ha lite av dessa gobitar i ens garderob nu till hösten. Såå fint! 

STAY WITH ME



Haft en mor&dotter dag idag och det har varit så himla mysigt och bra. Dagen har bestått av kvalitetstid med två av mina bröder, powerwalk, massa fika, shopping och övningskört med mamma, kört på körskolan och avslutades med att vi firade Niklas & Emma som nyligen fyllt år med massa mat och prat. 
Nu; körkortsteoriplugg 

WE MIGHT AS WELL BE LOVERS ON THE SUN



Igår skedde något riktigt spontant, jag och Emil bokade sista minuten biljetter till Stockholm och satte oss på ett tåg någon timme senare. Jag har haft ett underbart bra dygn som bestod av Bajenmatch, kvalitetstid med bästa Sofia, strosande runt gamla stan och god mat. Nu mot kära Hudiksvall igen 

LÖRDAG - ALVA18



Åhh blir helt till mig av hur fint livet kan vara ibland. Snart är det dags att inse att sommaren 2014 är snart över. Jag vill inte inse det, jag älskar allt som har med sommaren att göra. Denna sommar har varit speciell genom att det är 96ornas år dvs det har blivit mycket firanden. Igår var en av dem alla och igår var det Alvas tur. Det var en super trevlig förfest men jag som inte har fyllt 18 än fick som sagt avsluta kvällen rätt så tidigt när alla begav sig ut på krogen. 
Loveeee

FREDAGEN








Fredagen bestod av lite strosande på stan (jag blev såklart helt kär i OddMolly koftan). Efter detta var det dags för ännu ett firande och denna gång var det finaste Jenny som vi ville fira med lite middag på Sigges med havsutsikt och grejer. Inte dumt! En toppen bra fredag med andra ord. xoxo

KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET






IT'S BOTH A BLESSING AND A CURSE TO FEEL EVERYTHING SO DEEPLY

 
dagens inspiration
 

Jag skulle kunna sitta i flera timmar och bara kika igenom hundratals inspiration och motivations bilder. Är helt tom på vad jag ska göra idag, ångesten inför att skolan börjar börjar smyga sig på. Vill inte, samtidigt som jag tycker det ska bli skönt att komma närmare student, studentresa, bal och sådant. Det känns ändå som att det här sista året kommer att bli händelserikt. Det blir vad man gör det till, eller hur? 
Nej nu ska jag gå upp och fota på min nya klänning som jag fick med mig hem från Söderhamn häromdagen med bästa Faster. 
Love

B/W ★



Idag var mina planer att bara ta det lugnt hemma hos pappa och eventuellt måla på huset lite, på ett ögonblick hamnade jag i en bil påväg till Söderhamn med faster och hennes man. Jag och faster ska kika in lite shopping och sedan när dem fortsätter resan mot Västerås tar jag tåget hem till Hudiksvall igen. Spontan och härlig visit! 

MÅNDAGKVÄLL




Vet att jag inte är alltför engagerad när det gäller bloggen just nu men blir lätt så när det är sommar och ledighet hehe! Varit hos min farbror ikväll och träffat lite släkt, super mysigt. Därav bilderna ovan, är så sjukt mätt! Goodnight

FINA MÅNDAG




Har inte gjort så mycket annat än solat och tagit det lugnt idag. Precis kommit till min pappa och vi har precis fått besök av min kära faster och hennes man. Bilden ovan är på ett par ljuslyktor jag fick av faster, passar perfekt till mitt rum :-) hoppas ni haft en fin start på veckan! xoxo

FAMILY




Finns inget bättre än att vara med min familj, idag firade vi brorsan i förskott som fyller år till veckan. Hur mysigt och gott som helst! Kom precis hem och just nu ska Sofia kapa av någon centimeter på mitt blekta slitna hår. Hoppas det är bra med er! 

HELGEN



Enda bilden från denna helg, när mästerkocken stod och bakade kladdkaka igår och bjöd familjen. Hur gulligt? De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket annat än att gymmat, legat på stranden, ätit gott, bara tagit det lugnt helt enkelt. 
xoxo

RSS 2.0