GOODBYE 2013, WELCOME 2014

 Jag ska börja med att säga att jag har aldrig lärt mig så oerhört mycket som jag gjort år 2013. Allt jag gått igenom har fått mig att i nuläget tänka och reflektera på ett helt annat sätt, ett mycket bättre sätt. Var det något jag inte trodde på förr så var det att tro på mig själv, men det är det enda jag gör just nu. Jag kan bara jag vill, det är jag som har makten att värdera vad som är värt att kämpa för och inte, vad som får mig att må bra. Har ni någongång känt den känslan av att känna sig uppdaterad i sig själv psykiskt? Det gör jag. Har ett helt annat tänkande, värderande och saker som jag har reagerat på förr som fått mig att blivit ledsen osv. Det handlar om att jag lärt mig av mina misstag och blivit en bättre version av mig själv tack vare lärdomarna. Man skall aldrig vara rädd för att misslyckas, för misslyckas gör alla och det är tack vare misstagen och hur vi agerar efter misstagen om vi tar de som en lärdom eller inte är de som definierar vilka vi är som personer. Jag tar vara på lärdomarna och försöker se det som att jag bara kan bli bättre. Det jag vill komma fram till är att det är fascinerande hur man växer som person här i livet och hur jag agerade förr skulle jag aldrig kunna tänka mig att agera nu. Jag ångrar ingenting om det jag varit med om även fast jag känt så många ggr men tack vare det så är det här jag står idag. Jag är så otroligt tacksam för att jag har friska vänner och en frisk familj, det handlar om att värdera vad man har och inse att man har det så otroligt bra egentligen. En sak till som är fascinerande är när man inte bryr sig längre om något man brytt sig så oerhört mycket om förr då är det tecken på att man har släppt taget. Saker och ting förändras och man skall aldrig ta något förgivet här i livet för vad det än handlar om så finns det inga garantier, inte för någonting. Hela sin värld kan vändas upp och ner på ett ögonblick.
Nu stoppar jag ner mina erfarenheter, lärdomar, kunskaper i ryggsäcken och blickar framåt mot nya utmaningar som jag definitivt kommer att ställas vid.
 
HELLO 2014, I'M READY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0