TRÄNINGSHETSEN HISS ELLER DISS

 
Nu tänkte jag ta upp ett ämne som jag tycker är väldigt intressant att prata och resonera om. Det är all denna träningshets som pågår idag, att de flesta har börjat träna och gymma osv, är inte det egentligen jätte bra? Att människor börjar tänka sundare, faktiskt vill våga prova träna, ser resultat, mår bättre fysiskt och psykiskt. Är inte det bra? Eftersom vår kropp är till för att röra på sig. Jag själv har tagit tag i träningen igen för ett tag sedan vilket jag alltid tyckt om att gjort, att röra på mig. För jag vet hur bra man mår efter en tids regelbunden träning. Jag tycker det finns en skillnad i det här med tränigshetsen. Vi alla människor påverkas av alla ideal, normer, media, kompisar, miljö, samhället osv. Mer eller mindre så påverkas vi alla av olika saker och det kommer vi aldrig att bli fri från. Det är mer om man håller "påverkandet" på en bra nivå, balans. Det finns även de personer som kanske inte har så mycket kunskap inom de här med träning och börjar träna pågrund av att alla gör det så "måste" man också tränar man och man tränar hårt och till slut tränar man sönder sig själv pga man lyssnade mer på den här ytliga hetsen om en fin kropp osv, beach 2014 You know. Men tänk på det, ALLA har ett eget val. Jag tycker träningshetsen är bra om man själv som individ tränar för sin egen skull och inte andras, de är de som är grejen. Tränar man bara för att se bra ut och påverkas av alla andra eller tränar man för sin egen skull? Jag känner angående att jag börjat träna är för jag måste börja med någonting på fritiden, någonting att prioritera bort mina tankar, slappna av, osv. Och träningen ger mig allt detta. Jag mår bra, jag känner mig avslappnad, sover bra, känner mig mer pigg, fräsch osv, kroppen ger också ett helt annat lyft med träning. Och alla dessa Inspo tränings bilder tycker jag faktiskt bara är fascinerande att titta på, jag blir motiverad. Jag tar det inte som att "min kropp ska vara perfekt" för ingen är perfekt. Dock har alla en egen definition av perfekt. Det är en annan femma. Det vissa människor glömmer bort också är att vi människor är så himla olika kroppsmässigt och jag tycker man ska utgå från ett eget mål vad man själv önskar att uppnå och vad man själv anser är "bra" för sig själv. Men jag tycker man ska ta allt detta med en nypa salt och gå på sin egen känsla istället och omvandla allt till måtta, sundhet och inte låta de gå till överdrift. Sedan finns de människor som börjar träna bara för att alla andra gör de, och de bör tänka om. För man ska alltid göra det man själv mår bra av och vill.  Man behöver inte träna varje dag, att träna är ett sådant bredd ord och ingår i så många olika kategorier. Man ska alltid utgå från vad man själv orkar, mår bra av och göra det för sin egen skull. Ingen annans, men man får gärna inspireras och motiveras av andra. Absolut! För det gör jag och försöker sträva mot mitt egna mål med min träning. 

Kommentarer
Postat av: Caroline Mill

Helt rätt! Kunde inte skrivit det bättre själv! Jättebra skrivet av dig! :-)

Svar: Men vad kul att höra Carro!! :-D
victoria

2014-02-18 @ 21:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0