INSE VERKLIGHETEN MÄNNISKOR

http://nyheter24.se/debatt/763217-men-vet-du-vad-som-ar-sorgligast-av-allt-jenny-stromstedt
 
Jenny Strömstedt har skrivit en krönika om att vi 90talister glider genom livet som ett bananskal och Alexander Letic har skrivit en artikel om att så är INTE fallet då jag är med Alexander och anser att det är vi 90talister som verkligen engagerar oss och strävar mot något här i livet, vilket inte de andra har gjort så tydligt som vi. Jag kan relatera till mig själv då jag imorse vaknade med en klump i magen och gråten i halsen då jag inte ville gå till skolan pågrund av vissa orsaker. Jag tror inte människor anar hur stor press vi ungdomar har idag utifrån. Hur mycket vi än kämpar och engagerar oss idag känns det aldrig som om det räcker, "det kan alltid bli bättre" är ju något som man fått höra några antal gånger.
Idag handlar faktiskt allt om en tävling, en strävan om vem som har högst betyg, vem som lyckas, vem som är snyggast. osv. Det är helt sjukt hur vårt samhälle är idag. Jag önskar bara alla kunde stanna upp, ta ett djupt andetag och reflektera lite att allt handlar inte om en tävling. Det handlar om att jobba med sig själv, men det är inte lätt i dagens samhälle. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0