ÅRET SOM GÅTT, 2012


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Absolut, jag blev tillsammans med Oscar. Vilket var det bästa ur detta år.



Höll du några av dina nyårslöften?

Jag kommer inte ihåg riktigt säkert vad jag hade för nyårslöften, mina nyårslöften är alltid att förbättra mig som människa. Pusha mig själv och mina nära osv.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men min ena bror blev det.

Dog någon som stod dig nära? 
Nej.

Vilka länder besökte du? 
Turkiet, Alanya med min kompis Johanna. Vilken resa!



Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?

Ja, min kompis Maria saknar jag som bara den. Det enda jag vill är att hon ska komma hem :-)


Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
25 januari, då mitt hus brann ner. 24 juni då jag och Oscar träffades på midsommar för första gången, 20 augusti då jag och Oscar blev tillsammans. Veckan med mamma på Gotland, Turkietresan med Johanna.

Vad var din största framgång 2012?
Jag har lärt mig att man måste ta vara på tiden och det man har innan man kanske mister det, Jag gick igenom hemskt många saker som gjorde mig till en starkare människa.

Största misstaget?
Jag kommer inte på något stort misstag direkt.


Har du varit sjuk eller skadat dig?
I början av våren så blev jag jätte sjuk och låg sängliggandes i 2,5 vecka. Jag har aldrig haft sådant dåligt immunförsvar någon gång och jag hade en kraftig förkylning.

Bästa köpet?
Min andra iPhone jag hämtade ut efter att min första blev stulen, jag klarar mig inte utan min iPhone.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Givetvis kläder och spenderade en hel del i Turkiet när jag var där på diverse saker.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag blev kär i Oscar, han gjorde/gör mig alltid så glad och gjorde/gör mig till en bra människa. När jag fick se vårat nya hus ställas upp, så glad för pappas skull trots omständigheten. När Ella föddes, en av mina fem brorsbarn.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? 
Alina Devecerski – Flytta på dej, Euphoria – Loreen, Pound the alarm – Nicki Minaj, Hungry Hearts – Nause, C'Est La Vie – Khaled, Där palmerna bor – Medina. La La Love – Ivi Adamou, Dansa Pausa – Panetoz.



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 
Har till största del varit ledsen tror jag, jag har grubblat och funderat hemskt mycket efter allt som har hänt. Men något som gjort mig väldigt glad är att ha mina vänner och Oscar vid min sida.

Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit vara på tiden ännu mer och inte varit så lat.

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Ältat över saker som i slutändan inte spelar någon roll. Det finns folk som har det värre, liksom. Tänkt på det förflutna.


Hur tillbringade du julen?
Jag spenderade min jul till mestadels hos min pojkvän.



Blev du kär i år? 
Det kan jag verkligen säga att jag blev! Vilken känsla!

Favoritprogram på TV?
Har mer fastnat för serier på datorn. Gossip Girl är min favorit just nu.



Bästa boken du läste i år? 
En tillräckligt vacker dag för att dö – Jeanette Lindblad

Största musikaliska upptäckten? 
Inte någon speciell upptäckt, har fortfarande stått kvar vid min kärlek till house.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Jag önskade mig pengar och presentkort och en hockeymatch med min kära broder eftersom jag är uppväxt i en hockeyfamilj och jag fick precis det jag önskade mig :-)

Något du önskade dig men inte fick? 
Kommer inte på något särskilt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag hade omkring 15 tjejer hos mig och blev firad så jag inte kan beskriva själv. Hade en otroligt bra födelsedag därefter kom lite boys och sådant!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Att slippa tänka så himla mycket, jag drar enormt mycket energi ur mig själv genom att bara tänka på framtid och dåtid.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Mörkt klädd och hästsvans.


Vad fick dig att må bra?
Mina vänner♥ Familj ♥ Oscar ♥

Vilken kändis var du mest sugen på? 
Nate i Gossip Girl.

Vem saknade du?
 
Maria och hon saknar jag än. Du får komma hem snart!!

Den bästa nya människan du träffade?
 
Har träffat jätte många nya människor och jag kan inte sätta ord på just vilka men det är hemskt många och vissa har jag kommit närmare och vissa har jag bara blivit bekant med. Jag är jätte glad för det!

 

Hur ska du spendera din nyårsafton 2012?

Jag ska spendera med min pojkvän och mina vänner. Jag hoppas det blir kul och att man inte stöter på några problem. Jag och Oscar ska pussas sista minuten av 2012 och första minuterna av 2013.


Kommentarer
Postat av: Maria Kraft

alskade vannen da!! snart ar jag hemma igen, bara 5 manader kvar nu tills vi ar forenade igen hjartegull :* alskar dig och saknar dig!!

2012-12-31 @ 00:05:26
URL: http://mariakraftusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0